maandag 10 mei 2021

Zwenberg-Preisdorf

Vanaf de weg tussen Danielsberg en Zwenberg, deze ronde gelopen. Helaas was het pad aan het einde naar Preisdorf niet meer begaanbaar waardoor ik een lange saaie bosweg moet volgen.

Parkeerplaats.

Die kant moet ik omhoog, naar Zwenberg


Zwenberg

Gasthof Almrausch, hier kun je eventueel een sleutel krijgen om met de auto de berg op te rijden tot aan de almen.

Maibaum.

Kapelletje langs de route

Obervellach in de verte


Zwenberger hutten

Preisdorfer Wiesen. Je kunt hier door naar de Kampleck, maar daar is nu nog erg veel sneeuw. Ik daal hier weer af naar Preisdorf. Ben nu op 1700m hoogte.

Hier ligt nog sneeuw.

Hutten op de alm.

Speelhutje

Het eerste deel van het pad naar beneden kan ik nog maar net vinden, dan kom ik op een bosweg vanaf waar ik echt geen pad meer vinden kan. Daarom volg ik de Forststrasse maar helemaal naar beneden.

Na 15,9 km in 4 uur en 920 hoogtemeters ben ik weer terug bij de auto.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten