zaterdag 17 augustus 2013

Dashorsterpad (klompenpad)

Van 2013-08-17 Dashorsterpad
Dat  is toch wel weer een hele omschakeling van de bergen naar het platteland. Desalniettemin heb ik er weer zin in om ook in Nederland weer mooie stukjes natuur te ontdekken. Vooral in de herfst kan het zo prachtig zijn. Maar dat duurt (gelukkig) nog even. Vandaag weer een klompenpad dat ik nog niet eerder liep: het Dashorsterpad.


Het Dashorsterpad ligt tussen Scherpenzeel, De Glind en Leusden in en is ongeveer 12 km lang. Ik start niet bij het Partycentrum maar aan de Renessersteeg, aan de kant van Barneveld. Daar parkeer ik de auto in het bos. Ik loop de ronde met de klok mee.

Van 2013-08-17 Dashorsterpad
Via Landgoed Scherpenzeel kom je door bossen en langs weilanden.

Van 2013-08-17 Dashorsterpad
Tussen maisvelden door.

Van 2013-08-17 Dashorsterpad
Aankomst bij de Valleikanaal.

Van 2013-08-17 Dashorsterpad
Ook nu weer een stuk van de Grebbelinie volgen. Zo langzamerhand heb ik daar al een heel stuk van gelopen via diverse klompenpaden.

Van 2013-08-17 Dashorsterpad
Andere zijde van de Valleikanaal.

Van 2013-08-17 Dashorsterpad
Veel bruggetjes, kleine paadjes, overstapjes enz.

Na ongeveer 5 kwartier ben ik weer terug bij de auto, iets meer dan 11 km. Dat komt omdat ik het stukje heen en terug naar het Partycentrum (startpunt) heb overgeslagen. Dat was alleen maar langs een provinciale weg, daar had ik geen zin in.

Al met al een zeer afwisselend klompenpad met weinig asfalt. Aanbevolen!

Alle foto's kun je vinden onder: Album Dashorsterpad

Geen opmerkingen:

Een reactie posten