zaterdag 7 juni 2014

Rondom Doorwerth

Jiska en Daphne trainen vanmorgen weer op Valkenhuizen met Lingemaat mee. Of ik ze wil brengen... Dus snel maar weer een rondje in elkaar geknutseld, dit keer rondom Doorwerth. Op www.afstandmeten.nl vind ik een mooie route en die pas ik zo her en daar nog wat aan.

Startpunt: parkeerplaats aan de Wolfhezeweg tussen Wolfheze en Oosterbeek/Doorwerth.

Ik kom in dit gebied vandaag flink wat stuwwallen tegen bij de Nederrijn.

In de verte de A50, later zal ik er zelfs nog vlak langs lopen vlak voor de oversteek van de Rijn.

Een stukje van het Molenbeeksepad, een klompenpad dat ik al eerder liep.

Uitkijktoren bij de Rijn, natuurlijk ga ik even naar boven :)

Uitleg over het gebied, het ontstaan van de stuwwallen door ijsmassa's die het zand voor zich uit schoof. De Boersberg is 63 meter hoog.

Kasteel Doorwerth, in de uiterwaarden van de Rijn.

Niet gepland, maar toch even via een paadje naar de rivier.

Verrassend ineens, de Italiaanseweg, een autovrije klinkerweg met 2 haarspeldbochten. Populair bij wielrenners denk ik.

En een Romeins bruggetje?

Diverse plateau's met mooi uitzicht over de rivier.

Restaurant Westerbouwing.

En nog een leuk kronkelig pad langs een beekje door de Wolfhezer bossen.

Na ruim 17km ben ik weer terug bij de auto. Mooie afwisselende route met hoogteverschillen.

Mocht je de route een keer willen lopen: Doorwerth 17 km

Voor alle foto's: Album Rondom Doorwerth

Geen opmerkingen:

Een reactie posten