vrijdag 2 augustus 2019

Stanitzkopf (2200m)

Aangezien de Mautstrasse naar de Bodenhutte afgesloten was moest ik helaas de auto parkeren op 1500m in plaats van 1800m. Ik heb daarmee mijn doel voor vandaag ook maar aangepast, namelijk de Stanitzkopf (i.p.v. de Hochgrubenkopf). Helaas moet ik daardoor ook 4 km een Forstweg volgen, een beetje saai.

Hutten in de buurt van de Bodenhutte.

De Obere Klenitzenalm, diverse hutten aanwezig. 

De Oostenrijkers hebben maar weinig woorden nodig. 

Na 1,5 uur al op de top, er is nog weinig bewolking. 

Molltal, richting Rangersdorf. 

Hier kom ik zojuist vandaan. 

 De Torlkopf.

Oud vervallen bankje. 

 Veel berghutten hier.

 Die staan er vast niet voor mij...

De Bodenhutte, nog niet geopend. 

De top op de achtergrond met het kruis is de Stanitzkopf waar ik zojuist was.

Al met al een eenvoudige bergtocht, 700m hoogteverschil. De weg blijft wegens Waldarbeiten t/m 18/9 dicht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten