donderdag 22 juli 2021

Grossglockner Berglauf

 

Net als vorig jaar loop ik weer de Grossglockner Berglauf, een hardloopwedstrijd over 13 km met bijna 1300m hoogtestijging. Die gaat via een app die het startpunt en eindpunt herkent en een paar tussenpunten. Ik start 's ochtends om 07:19 uur.

De finishboog van 11 juli staat er nog.

De Grossglockner.

En nog even bewijs dat ik er echt was...

Ik ben nu veel beter getraind en heb ook nog wat trainingen gedaan naar de Huber Alm vanaf ons huis.
Het valt me niet tegen: na 2 uur en 31 minuten ben ik bij de finish, zo'n 45 minuten sneller als vorig jaar. Maar wel nog een half uur langzamer dan in 2006....

De terugweg doe ik nu wat anders. Via Hoher Sattel naar het Glocknerhaus en dan naar het Karl Volkerthaus en weer terug naar de Bricciuskapelle en weer terug naar het startpunt. Is toch een stuk korter. Wat foto's van onderweg:


De weg naar de Kaiser Frans-Josef Hoehe

Margaritzen Stausee




Vanaf het Karl-Volkert-Haus een mooi pad naar beneden.

Prachtig gekleurde weiden.

Even terugkijken richting Grossglockner

Steeds verder het dal in.

Deze jongens mocht ik zojuist passeren.

Bricciuskapelle

Uitzicht op Heiligenblut.

Terug in Heiligenblut.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten