donderdag 29 juli 2021

Reisseck (2965m)

 

's morgens om 06:15 uur kom ik aan op de parkeerplaats bij de Zandlacher Huette. Er staat nog verder niemand.

Op de heenweg ga ik via de Geissruecken, een kortere route maar wel alleen voor gevorderden.

In de verte is rechts de Reisseck al te zien. Ik ben hier bij de untere Mooshuette.


De obere Mooshuetten.

Werkspoor van destijds voor de bouw van de dammen.


Rechts de Riedbock en links de Radlkopf/Radleck

Dit sneeuwveldje mag ik oversteken.

Even terugkijken.

Radlsee.

Vanaf de kalte Herberg Scharte direct door naar de top die ik na 3 uur en 15 minuten bereik.



Na ruim een half uur op de top ga ik weer op m'n gemak naar beneden. Ik neem nu een omweg via de Riekentoerl (2530m). Hier de Radlsee en Obere See weer te zien.

Links de Radlkopf en rechts de Radleck (2802m), gezien vanaf de Riekentoerl. Hier weer ik t.z.t. ook nog eens naar boven. Er zijn geen uitgezette paden maar het lijkt goed te doen.

Heel veel kleine meertjes.

Riedbock op de achtergrond.

Werkspoor met beschermende muur.

Pauze bij de Obere Mooshuette.

Heel nat gebied op deze alm.

Deze toren heet de Gruebelwand. Ik ga nu via de alternatieve route naar beneden aan de oostkant van het dal i.p.v. over de Geissruecken. Dit betekent wel nog weer wat klimmen, dat had ik niet verwacht.

Terug in het dal bij de Zandlacher Huette. Nog even terugkijken richting de Reisseck.


In het totaal 20 km gelopen met 1600m hoogtewinst/hoogteverlies. Inclusief pauze's 8 uur onderweg geweest.

1 opmerking: