zaterdag 2 oktober 2021

Netelenburchpad-Zeldertsepad-Coelhorst

 

De route voor vandaag is een combinatie van 2 klompenpaden met een extra lus in het weidegebied tussen Hoogland, Baarn en Soest. Vanaf de Zeldertseweg eerst het Netelenburchpad, vervolgens het Zeldertsepad met aan de zuidkant een extra lus via landgoed Coelhorst. Totaal 16 km.

Informatiebord bij het startpunt van de Zeldertsepad.

Langs deze paarden ben ik net gekomen, ze waren behoorlijk nieuwsgierig.

Weilanden en sloten.

Vanaf hier volg ik het Netelenburchpad naar het noorden.

Iets bredere sloten. En heel veel vogels.

Nepvogels, ze leken net echt. Hoor ik ineens een stem: "ik heb je horen aankomen hoor". Komt er uit het mais een jager tevoorschijn die ganzen moet afschieten.

Aankomst bij De Eem.

Via een leuk pad direct langs de Eem waar veel geroeid wordt.



Naamgever van het klompenpad, een klein gehucht.

Gemaal Zeldert.

Hollandse koeien.

Start van de vogelboulevard. Op diverse plekken informatieborden over de vogels die hier komen en gaan en zijn.

Dijk als onderdeel van de Grebbelinie. De schapen hebben de hele dijk van stront voorzien...

Wederom aankomst  bij de Eem.


Hek naar landgoed Coelhorst.

De eigenaren willen blijkbaar niet meewerken, daarom mogen we via een "laarzenpad" langs de oprijlaan van Coelhorst.

Leuke aankondiging. Binnenkort moeten ze geplant worden.

Na bijna 16 km kom ik weer bij de parkeerplaats na 2 uur en 24 minuten wandeltijd (6,6 km/uur). Totale tijd 2 uur en 38 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten