woensdag 20 oktober 2021

Zagutnigspitz (2731m)

 

's Morgens om 09:00 uur vertrek ik vanaf de Nationalparkplatz in het Kaponigtal, dat is vanaf ons huis verder naar boven rijden. De hoogte is daar 1350m. In de verte de top waar ik naar toe wil. Het is al weer 8 jaar geleden dat ik daar boven was.

De eerste 6 km gaan over een onverharde weg, een beetje saai, maar het uitzicht is best goed.

Urbanhuette

Na 6 km dus eindelijk de weg af, het bos in. En het wordt direct steil.
De bossen hebben prachtige herfstkleuren.

Een vervallen hut.

Er is nauwelijks een pad te zien, maar de markeringen met paaltjes zijn overduidelijk. Zelf maar een beetje zigzaggen.

Na 2 uur en 20 minuten kom ik aan op de top. Totaal 8 km gelopen waarvan dus 2 km steil naar de top.

Fenomenaal uitzicht hier. Op de voorgrond de Lawogge, daaronder de Oberer Sickerkopf en daar weer onder de Unterer Sickerkopf. Een andere keer zal ik daar eens naar boven gaan, via de Jossnighuette.

Drie dagen geleden was hier ook iemand.

In de verte de Grossglockner. Het is nogal koud boven, dus na een klein half uurtje houd ik het voor gezien.

Hier heeft een dier gelopen...

Dit mondt uit in de Kaponig. Onderweg naar beneden ontmoet ik twee Nederlanders die op weg zijn naar de top. Ze verblijven in de Gatternighof bij Ron Kapteyn. Hun ouders zijn hier veelvuldig in de Gatternighuette.

Terugkomst bij de onverharde weg.

Prachtige herfstkleuren.

Op de achtergrond de Groneck, daar was ik al 2x boven.

Nou, 4 uur is wel wat overdreven voor mij... Maar volgens de richtlijnen zal het wel kloppen.

De weg was bijna helemaal geblokkeerd, Simon is hier bezig om hun leiding te verleggen i.v.m. de nieuwe leiding van het nieuwe Kraftwerk voor de OBB.

Na totaal 5 uur en 15 minuten ben ik weer terug. Op de terug weg lekker rustig aan gedaan en veel pauze's gehouden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten