donderdag 19 oktober 2006

Eens wat anders

Ik was vanmiddag wat eerder terug van een klant, dus kon ik nog voor het eten even hardlopen. Ik had geen zin in een 6x1000 en bedacht tijdens het opwarmstukje dat ik eens wat anders ging doen. Over de eerste 5 km steeds per km wat harder gaan lopen, te beginnen bij 5:00/km, oplopend naar 4:30. Zo gedacht, zo gedaan. Het leuke is dat in de laatste km en flinke klim zit over zo'n 400m met een stijging van 5% !

Na de 5km even een rondje door het bos gemaakt met hoogtewisselingen en mul zand. Vervolgens bedacht ik me tussen km 6 en 7 dat ik de laatste km's snel wilde lopen, dus onder de 4:30. Dat is gelukt en ging lekker.

Ga ik denk ik toch vaker doen, tijdens de training bedenken hoe ik ga trainen. Je kunt dan goed naar je lichaam luisteren en daarop afstemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten