zondag 17 december 2006

Houtwijkkerstloop Dronten

De tweede keer dat ik hier aan mee heb gedaan. Om half elf belt Ronald Moska aan de voordeur, hij is duidelijk door de regen komen lopen. Nog even een kop thee drinken en dan op weg naar Dronten. Ook Thirza en haar vriendin Daphne gaan mee voor hun eerste wedstrijd, de 5km.

Op buienradar heb ik al gezien dat het regengebied vlak na de start zo'n beetje weggetrokken moet zijn. Onderweg merken we daar nog weinig van: heel veel regen! Maar gelukkig wordt het bij aankomst wat minder. Wel een deja vu met 2 jaar geleden: plassen op de weg, grijs, grauw. Alleen waait het nu duidelijk minder.

Ronald heeft mijn prachtige nieuwe Chat'n'Run shirt meegenomen die ik over mijn langmouwige shirt heen aantrek. Je valt wel op zeg, in dat shirt!

Bij het warmlopen kom ik Andrxc3xa9 Pelgrom weer tegen. Op de xc3xa9xc3xa9n of andere manier ontmoet ik die wel vaker. De eerste keer in Ommen had ik helemaal niet door dat hij een goede loper is en ook nog wel eens op het podium beland. Maar dat maakt bij hem ook helemaal niet uit, hij is ook een "gewone", gezellige, loper. Bij de Zuiderzeemarathon gezellig een tijdje met hem zitten praten na afloop. Vandaag komt hij zijn kinderen aanmoedigen die aan de jeugdloop meedoen. Zelf doet hij niet mee.

Ik start niet te snel en na xc3xa9xc3xa9n km komt Ronald M. mij ineens voorbij. Ik schrik een beetje: loop ik te langzaam? Maar nee, hij loopt te snel. Ik zit na de 1e km netjes op 4:20. Het beetje miezerregen hindert totaal niet. De eerste 10km blijf ik vrij constant op zo'n 4:20-4:25 maar ik heb bij de tussendoorkomst toch al in de gaten dat het geen PR wordt, ik kan de snelheid maar met moeite vasthouden. Tot de 17km loop ik iets rustiger waarna ik weer wat nieuwe energie krijg en ik tot het einde toe nog wat kan versnellen. Tijd uiteindelijk 1:37:26. Ronald M. komt 5 minuten na mij over de streep.

Thirza heeft boven verwachting gepresteerd! Ze dacht net onder de 28min te kunnen komen maar het werd een lage 26-er. Ze heeft de smaak te pakken en ziet al direct uit naar de volgende wedstrijd, ook de Florijn winterloop dus. Daphne is zonder te trainen voor de 5km toch nog onder de 30min gekomen, chapeau!

In de uitslagenlijst valt een naam me op: Wieger Vreeke. Bij wat nazoeken blijkt dat hij regelmatig vlak vxc3xb3xc3xb3r of vlak na mij finisht. Ik moet toch eens met hem kennis maken wanneer ik ergens een foto van hem kan vinden.

De terugweg verloopt ook weer voorspoedig en ik kan nog mooi op tijd Ronald M. bij het station afzetten zodat hij keurig zijn trein haalt naar Ede/Arnhem.

Ik had nog graag een foto van mezelf geplaatst met mijn knalgele CnR shirt maar helaas kan ik die niet vinden op de site van de loop of elders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten