zaterdag 2 december 2006

Parcoursverkenning Vallei In Beweging

Gisteravond heb ik de koers zoals de site van www.valleiinbeweging.nl aangeeft in mijn Forerunner 305 ge-upload. Op zaterdagmorgen traint mijn dochter namelijk bij Climax in Ede en dan ga ik in de tussentijd (2 uur) daar vaak trainen. Aangezien volgende week de nieuwe wedstrijd Vallei In Beweging voor het eerst plaats vindt leek het mij leuk dit parcours eens te verkennen. Uiteraard heb ik ook mijn ultracompacte digitale camera meegenomen!


Ik ben gestart vanaf de parkeerplaats van CAV Climax in Ede. Het weer was erg grijs en er stond redelijk wat wind.


Vanaf de baan waar gestart zal worden is het direct rechts een fietspad op. Ik ben benieuwd of dit fietspad breed genoeg is voor de start van de kwart marathon die in Ede is.


 Aan het einde van het fietspad duik je een woonwijk in (vanaf getoond pad naar links)


 Hier kom ik net vandaan uit de woonwijk (terugkijkend)....


 .... en ga je de brug over richting Cinemec, de opvallende rode bioscoop die je vanaf de snelweg kunt zien.


 Vlak voorbij Cinemec moet je de hoge geluidswal op tussen de A12 en de aansluitende woonwijk.


Op de wal hoor je constant het geraas van de auto's. De wal zelf is slecht te belopen: graspollen. kuiltjes enz. Goed opletten geblazen!


Aan het einde van de geluidswal ga je linksaf over een viaduct de A12 over. Rechts zie je een geluidsscherm.


Eindelijk is het wat rustiger geworden, alhoewel, over deze weg, de Maanderdijk, rijden ook veel auto's.


 Aan het einde links de Bennekomsekade op.



 Deze straat doet de naam van de wedstrijd eer aan.....


Een landelijk weggetje, heerlijk rustig!


 
Hier kom ik vaak langs wanneer ik vanuit Culemborg binnendoor naar Barneveld rijdt.


Dit is eerlijk gezegd eigenlijk het enige stukje parcours dat ik echt mooi vond, zo langs het kanaal.


Even door een tunneltje onder de oostelijk rondweg van Veenendaal door.


Tussen oude en nieuwe woonwijken door.



En hier de parkeerplaats bij VAV Veenendaal op.


Ik ben er! Er zitten 9,5km op.


Onderweg was ik op de heenweg al deze auto tegengekomen en nu op de terugweg even op de foto gezet. Deze 2 heren waren net bezig met het opmeten van het parcours en het uitdelen van foldertjes aan omwonenden. De bijrijder hield vanuit het raam van de auto de stok met het meetwieltje vast. Of dat nu allemaal zo nauwkeurig is??
Al met al is mijn conclusie dat het geen snel parcours is, met name door het lange stuk over de moeilijk begaanbare geluidswal. Op de geluidswal heb ik tot 2x toe bijna verstapt. Ik vind het ook zeker geen mooi parcours.
Ik sla deze wedstrijd volgende week maar over en ga de week erna in Dronten lopen (wel een snel parcours). Mogelijk dat het parcours van de Valleimarathon volgend jaar wel mooier is.

2 opmerkingen:

  1. Mmm, 35-LK-XH?
    Aangeven wegens gemakzucht, lijkt me. Zowel qua uitzetten als qua meten.
    groot gelijk om deze "eer" aan je voorbij te laten gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ronald (Plenty2run)3 december 2006 om 23:55

    Je zet zo idd wel je kanttekeningen bij alle discussies over zogenaamde officieel nagemeten parcoursen.
    De man met het wieltje deed op een gegeven moment ook een folder in een groene brievenbus maar moest daarvoor wel even een stukje opzij.
    Ook zullen lopers altijd binnenbochten nemen maar in de auto zittend blijf je rechts.

    BeantwoordenVerwijderen