zondag 2 maart 2008

Op naar Diever!

Nog 6 dagen, dan is er weer de Drents Friese Wold Marathon in Diever. Van dit gezelschap zal helaas Eric er niet bij zijn (of misschien dat 'ie toch nog wat gaat regelen nu hij vandaag niet in Stein gelopen heeft...). Marco en Jannet zullen er ook weer zijn.
Of het weer zulk mooi weer wordt valt te bezien. Vooralsnog geven de voorspellingen in ieder geval geen sneeuw of storm aan.
Als laatste voorbereiding vandaag een duurloop van 21k gedaan over de Ginkelse en Edese hei. Het is hier erg druk bij juffrouw Tok. Veel mensen zijn aan het wandelen, eten of vliegeren.
De Heidebloemallee heb ik wel eens vaker genomen maar dit plankier is nieuw voor mij en zo te zien is het ook pas recentelijk aangelegd. Het vennetje is zo toegankelijk gemaakt.
Landgoed aan de Mosselseweg. Dit is ook een doorkomst en drankpost bij de Groot Ginkelse loop die altijd in juni plaatsvindt.


Het Mosselsepad, dwars door Planken Wambuis. Een slingerend fietspaadje dwars door de natuur.
In Otterlo draai ik weer de Koeweg op. Nu is het 1 rechte lijn (6,5km) tot de volgende afslag. Maar wel met heuveltjes.
Wanneer er bij de auto precies 21,0 op de teller staat loop ik nog een rondje op de parkeerplaats: 21,1 km. Een hardloper vertoont soms vreemde kuren...
Ik heb geprobeerd om deze duurloop in marathontempo te lopen, oftewel 5min per km. Het is gemiddeld 5:03 geworden, tijd 1:46:47. De nieuwe Asics 2110 bevallen goed, heerlijk wanneer er weer flink wat demping in zit.

7 opmerkingen:

  1. Een overwinning op jezelf! Je hebt zo te zien een prima training gehad. Ik zie ernaar uit om je in Deventer eo. weer te zien over een paar weekjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Ronald,

    We hebben afgelopen zaterdag in dezelfde omgeving ongeveer delen van dezelfde route gelopen.....en ja wij (Menno, Anton en ikzelf) zijn ook door (waarschijnlijk) dezelfde voortuin gegaan!

    Hopelijk komen we elkaar tegen bij de Zuiderzee Marathon. Menno en Anton gaan dan proberen om voor de eerste keer onder de 4 uur te komen.

    Tot dan!
    Pieter van Zijl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi pap...
    Lekker die regen... Maar hier is het ook niet al te best. Het heeft vorige week 1x gesneeuwd, en heeft daarna geen moment gedooid, dus de sneeuw lig er nog en is nu ijs. Erg fijn als je op weg naar school bent en telkens bijna uitglijdt:-)
    Verheug je je al op de kerstvakantie? Ik wel(voor jullie dan! ben wel een klein beetje jaloers:-P).
    Groetjes, Eef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, dat is een afstand zeg.je gaat goed Ronald en het weer zat niet echt mee en afplakken is een idee.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klasse dat je dat kunt opbrengen Ronald!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nee hoor, hij komt "ech-nie".
    Ik investeer in mijn loop-toekomst door in Tilburg een trainingscursus voor ultralopers bij te wonen (van 10.00 uur tot 16.00 uur). Maar jullie allen veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen