woensdag 13 juli 2022

Goldbergspitze

 

Op het programma een bergtocht vanuit het Groot Zirknitztal naar de Golbergspitz. Om 04:45 uur opgestaan en om 06:20 uur start ik. Helaas niet vanaf de parkeerplaats, de laatste km was afgesloten door Waldarbeiten waardoor ik vandaag 2 km extra mag lopen. Ik start op 1610m hoogte.

De tocht gaat beginnen! Ik mag Hoher Sonnblick volgen.

De zon komt op, het doel ligt nog in de wolken.

Verlaten

Plattenlacke

Enorme steenmannen...

Pasizelpalfen. Op 2580m hoogte aangekomen.

Twee jaar geleden strandde ik hier omdat er een te groot sneeuwveld lag. Nu is bijna alles weg.

Op de Obere Brettscharte aangekomen op 2910m. Ik zie hier direct al het Zittelhaus liggen op de top van de Sonnblick, een observatorium.

Het laatste stuk tot op de Scharte was al best lastig. De laatste 100m naar de top is steil en er ligt veel los en scheef gesteente. Ik besluit niet verder te gaan.

De Goldbergkees.

Roter Mann en Sandkopf. Op de laatste was ik vorig jaar in september.

Ja, ja, toch nog even door de sneeuw.

Bergflora.

Zirknitztal oost.

En west.

Totaal ben ik bijna 7 uur onderweg geweest met 15,5 km en 1400 hoogtemeters. Het is een eenzame tocht maar daar houd ik van!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten