zaterdag 24 februari 2007

Lange duurloop met Eric en Sander

Vandaag al weer de tweede Train'n'greetz voor mij, wederom samen met Eric en Sander. We zouden in eerste instantie xc3xa9xc3xa9n grote ronde vanaf de Goudsberg in Lunteren lopen over de Edese/Ginkelse hei maar op verzoek van Eric (die gisteren al 38km heeft gelopen!) er een parcours van gemaakt van 3 rondes van 11km zodat er na 1 of 2 rondes uitgestapt kan worden. Natuurlijk gaat het wel over de hei!
Er blijkt een goede parkeerplaats te zijn die op zo'n 500m van het parcours ligt. Sander staat al te wachten wanneer ik aankom en Eric arriveert even later. Na een hartelijke begroeting maken we ons snel klaar om te gaan lopen.
De buienradar gaf al niet veel goeds aan en inderdaad starten we met regen, gelukkig niet te hard en raken we niet doorweekt. Het is erg rustig op de hei en naast een verdwaalde auto (wat doet die hier???) komen we meerdere hardlopers tegen die zo te zien aan een duurloop bezig zijn. De voorjaarsmarathons komen er weer aan....

Bij elke ronde lopen we even langs de auto om water te drinken en te eten. Zoals je kunt zien zijn we wel nat maar niet doorweekt.
Overigens valt me wel op dat Eric al een echte ultraloperslook begint te krijgen. Maar ja, wat wil je met zoveel kilometers, daar eet je niet meer tegenop.

Als we net weer willen gaan lopen mis ik Sander. Zoals te verwachten wordt hij afgeleid door een heel stel honden die hem interesseren. Dan maar even een foto maken.
Je loopt toch zo'n 3 uur met elkaar en toch lukt het ons om het bijna helemaal vol te praten. Over vakanties, veel over hardlopen, Chat'n'Roddel, internetgebruik en werkgevers en dan ben ik nog veel vergeten.

Het parcours bevat ondanks dat de Goudsberg er niet meer in zit toch nog wel een paar kuitenbijters. Dat voelen we vooral in de tweede en derde ronde.
Na de tweede ronde houdt Eric het voor gezien, verstandig lijkt me na de 38 van gisteren. Ik "moet" nog een derde ronde en ook al vindt Sander langere duurlopen saai, hij gaat zeker mee.
De derde ronde gaat op zich lekker maar ik krijg wel wat zware benen. We lopen de derde ronde andersom wat vooral een psychisch voordeel oplevert, namelijk vanaf de laatste "afslag" is het nog maar 1,5km. Sander en ik zijn het er over eens dat zo'n derde ronde vooral tot doel heeft om mentale hardheid te kweken, je moet er door heen. Dan lukt het bij de marathon ook wel weer...
Bij de auto gekomen scheiden onze wegen weer, we hebben allebei nog klussen thuis te doen. Zou Eric al lekker op de bank liggen met een koud biertje?

3 opmerkingen:

  1. Leuke aanwinst, die camera. Kunnen de thuisblijvers ook mooi meegenieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het was weer geweldig om samen te lopen!!
    Prachtige omgeving ook.
    Heb wel een klein beetje spijt dat mijn weektotaal nu op 99,9km blijft hangen, maar uit blessure-preventief oogpunt was het beter om het bij twee ronden te houden.
    Bank&biertje achteraf: nee, maar wel een lekker warm bad!! Biertje komt vanavond nog.

    BeantwoordenVerwijderen