zaterdag 6 september 2008

Al weer te lang geleden

Het wordt weer eens tijd voor een rondje over de Edese en Ginkelse hei. Dat was al weer veel te lang geleden! Eigenlijk was ik van plan de Hanzeloop te doen voor een snelle halve marathon tijd maar de wind is veel te hard en dan zit een PR en niet in.
Ik heb een ronde van 26,5 km uitgezet, veelal over fietspaden en soms ook zandpaden.
Veel variatie op dit rondje: heide, gras, bos, verhard, onverhard, schelpenpaadjes, eenzame bomen, kleine groepjes bomen enz. Je moet het natuurlijk wel willen zien.
Onder de A12 door. Pas nu wordt de rust wat verstoord door motorgeluid.
Het tempo ligt vrij constant net even boven de 11km/uur. Dat is dus mijn snelheid voor vandaag.
Vlak voor de spoorwegovergand een span paarden. Het valt me op dat dit wel een erg drukke spoorlijn is (Ede-Arnhem). Dat die treinen zo dicht op elkaar kunnen rijden....
Een fietspaadje dat ik nog niet eerder probeerde. Dit scheelt me een stuk lopen langs de drukke provinciale weg tussen Ede en Arnhem.
De zoveelste keer de paarse gloed van de hei te bewonderen (ik zal niet alle foto's plaatsen).
Wat ruiger terrein. De km's vliegen echt vandaag voorbij.
Op een rustig zandpad kom ik deze picknickers tegen die een huifkartocht maken.
De route die ik nu gelopen heb zou uitermate geschikt zijn voor een Train'n'Greetz zoals we die op Chat'n'run wel eens organiseren. Na 12km een gelegenheid om wat te drinken (Restaurant Planken Wambuis), na 19km wederom (Mossel) en bij de finish een restaurant/cafe. Kan ik anderen eens laten meegenieten van dit prachtige gebied! Maar wanneer....?
Na 2 uur en 22 minuten heb ik er 26,6 km op zitten. Wat ik volgende week ga doen is nog een verrassing....

13 opmerkingen:

  1. EEn wedstrijd als training is ook wel eens lekker en zeker door de weeks!.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hallo Ronald ook lekker naar een stop op de marathon wel weer lekker dat er zoveel wedstrijdjes in de buurt zijn.

    gr hans

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, die foto heb ik niet gemaakt. Zou nogal wat plak en knipwerk zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 4, 5, 11, 12 oktober?
    18 oktober loop ik de teutolauf dus dan kan het even niet.
    25 of 26 oktober

    Genoeg opties dus :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het lijkt me leuk mee te doen met de Train & Greetz op de Edese en Ginkelse Heide, bv. eind oktober.
    Succes volgende week. Maak er geen slagveld van ;-)
    Ben benieuwd naar je verslag. Maak je ook foto's van de "citaten"?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat er al geinteresseerden zijn! Laten we zaterdag 25 oktober maar eens al vast in de agenda zetten voor een rondje over de hei. De herfst is ook erg mooi in dat gebied!
    Ik zal het ook op Chat'n'run zetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ziet er wel top uit en helaas ben ik er niet op 25 Oktober.
    En benieuwd naar de verrassing(vakantie loop?).
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanwege de Olympische Spelen ben ik een tijdje niet op je weblog geweest. Blijft schitterend om te lezen hoe jij het ene moment geniet van de bergen maar vervolgens net zo blij wordt van de ginkelse hei. Flink wat km's gemaakt maar dat ben ik ook van je gewend. Blijf lopen en schrijven ; ik geniet er van !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Vanwege de Olympische Spelen ben ik een tijdje niet op je weblog geweest. Blijft schitterend om te lezen hoe jij het ene moment geniet van de bergen maar vervolgens net zo blij wordt van de ginkelse hei. Flink wat km's gemaakt maar dat ben ik ook van je gewend. Blijf lopen en schrijven ; ik geniet er van !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee niet naar Beneden Leeuwen geweest. Gekozen voor twee maal 26 km in 24 uur in eigen omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ronald,
    Wat leuk! Als ik het zo zie heb je een deel van de "Heideroute" gelopen. Deze hebben we ruim een week geleden gefietst, toen we in Arnhem op vakantie waren. Prachtige omgeving, zeker om te lopen.

    Ik moet toch maar eens bij je langs voor een train'n'greetz, zeker nu ik zo'n afstand weer aan kan.

    Gr.
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ronald leuk om je verslag over de tour de tirol te lezen , en ook leuk om de foto`s van onze groep (voorne atletiek)terug te zien . veel succes met je site , en het lopen , groet Ben

    BeantwoordenVerwijderen