zaterdag 29 augustus 2009

Paarse gloed training

Van Paarse gloed training

Dit is geen trucage, zo ligt de Reemsterhei er nu bij. Overweldigend is de natuur nu. Ik was even bang dat de kleuren op de foto niet over zouden komen maar dat valt mee.

In plaats van de Monnikkentocht vandaag toch maar gekozen voor een rustige duurloop van 27 km over de Edese en Ginkelse hei. De benen zijn na vorige week nog niet zo goed dat ik er vandaag al weer een 50km tegenaan kan gooien.

Vandaag ga ik dus ook op hartslag trainen. Het is redelijk koel, zo'n 17-18 graden. Wel veel in de open zon. Ik wil niet boven de 140 bpm komen (70% HFmax). Het tempo hierbij blijkt tussen de 5:50-6:10 te liggen, afhankelijk van de zwaarte (helling, mul zand, etc.).

Van Paarse gloed training

Ik heb hier blijkbaar al een tijdje niet meer gelopen want dit kunstwerk ken ik nog niet. Er staat geen bordje met toelichting, dus is het gissen. Ik vul het voor mezelf maar in met "De weg naar de (berg)top".

Van Paarse gloed training

Het is werkelijk de mooiste tijd van het jaar om op de hei te zijn. Het rustige tempo geeft alle gelegenheid om me heen te kijken. Ook al kom ik hier vaker, het blijft een genot!

Na 26,5 km ben ik terug bij de auto, veel langer had het voor m'n benen ook niet meer moeten zijn. In het fotoalbum kun je meer foto's vinden.

7 opmerkingen:

  1. Ronald, nu nog 97,5 meter binnen 11 seconden erbij voor de echte halve marathon binnen 1:45!
    Alternatieve, eenvoudiger oplossing: de 1e km niet meetellen (warming-up) en de 22,1e km wel ;-)
    Mooie training. Inderdaad is deze periode qua natuur een van de mooiste van het jaar. Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Straftraining? Lijkt me geen straf, zo'n training.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Ronald,
    bedankt voor beide complimenten...ik vond het wel zwaar, ik ben o0k niet zo gek op die ellelange wegen waar geen eind aan 'lijkt' te komen. ik zie, datjij ook op de goede weg zit. mijn volgende marathon wil ik ook onder de 3:30 uitkomen....word nog wel flink lang trainen. tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik blijf mij altijd verbazen over de mooie foto's bij jouw duurlopen. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Volgens mi is het kunstwerk speciaal voor jouw neegelegd als berg oefening!.
    Overigens was de Monnikentocht best mooi.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fraaie foto''s. De heide is nu inderdaad erg mooi. Groet, Martin.

    BeantwoordenVerwijderen