zaterdag 15 augustus 2009

Zwerfduurloop Hoenderloo

Van Rondje Hoenderloo

Om 05:15 opgestaan om uiteindelijk om 06:15 te starten vanaf parkeerplaats Waterberg aan de weg tussen Hoenderloo en Apeldoorn. Naast mezelf geen "kip" op de weg. Vooraf heb ik een route uitgezet op de kaart van ca. 30 km door bossen en over de hei. Het is hier niet helemaal vlak dus ook enkele hoogtemeters zullen overwonnen moeten worden.

Bij aankomst op de parkeerplaats kom ik er achter dat ik vergeten ben de route te uploaden naar m'n Garmin..... Tja, wat nu? Dan maar een zwerfloop. De route zit redelijk goed in m'n hoofd dus dat moet wel lukken.

Van Rondje Hoenderloo

Ik loop eerst richting het militaire oefenterrein op het Harskampse Zand en ga vanaf daar richting Hoenderloo. Het oefenterrein is "levensgevaarlijk" maar het hek kun je zo passeren...

Van Rondje Hoenderloo

In Hoenderloo aangekomen is het even wat lastig om de juiste richting aan te houden. Ik orienteer me aan de hand van de zon, maar later ook met behulp van het navigatiescherm van de Forerunner (als kompas). Via de Oude Weg en een doorsteek over een camping kom ik op de Miggelenbergweg.

Van Rondje Hoenderloo

Even een uitstapje naar het zuiden, Schenkenshul. Ik vervolg m'n weg naar het oosten en ga na een tijdje langzaam in noordelijke richting, via de Berg en Dalweg het Spelderholt in. Hier begin ik een beetje het gevoel voor afstand kwijt te raken waardoor ik ineens bij een parkeerplaats sta van de snelweg A1. Oeps, iets te ver doorgelopen.

Via de weg tussen Beekbergen en Hoenderloo kom ik weer bij de N304 die ik oversteek, het Ugchelse Bos in.

Van Rondje Hoenderloo

Het lukt me om het geplande stuk over de Hoog Buurlose Hei te vinden. In de verte zie ik de kathedraal van Radio Kootwijk liggen. Hier kom ik ook pas de eerste lopers tegen. Ik houd wat zuidelijk aan en kom op een gegeven moment op een heel leuk, smal paadje dat me door de bossen terugvoert naar het fietspad waar ik begonnen ben.

Bij de auto aangekomen staat de teller op 28km. Het zij zo, ik heb geen zin meer om verder te gaan. Genoeg genoten. Hier kom ik nog wel eens vaker terug. Ook leuk voor een gezamelijk training? Het startpunt is i.i.g. goed bereikbaar.

10 opmerkingen:

  1. Een mooie en bijzondere marathon heb je gelopen en ik doe het je niet na.
    Toch altijd bijzonder waar je allemaal loopt, leuk.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige omgeving. Dank je wel, dat je ons meegenomen hebt via de foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vind de foto's van de Marathon er toch wel erg leuk uitzien. Op zo'n parcours nog een 4:05 lopen ... petje af !!

    Heb je al plannen voor de pinksteren ? ? De Hardloop4daagse Apeldoorn lijkt me een hele mooie wedstrijd voor jou. In totaal 4 dagen genieten op de veluwe (jouw thuisgrond) en dan 100km (dat kan jij makkelijk) lopen !!

    Een losse etappe meelopen is natuurlijk ook mooi - in dat geval kan ik de zondag avond etappe zeker aanraden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind de foto's van de Marathon er toch wel erg leuk uitzien. Op zo'n parcours nog een 4:05 lopen ... petje af !!

    Heb je al plannen voor de pinksteren ? ? De Hardloop4daagse Apeldoorn lijkt me een hele mooie wedstrijd voor jou. In totaal 4 dagen genieten op de veluwe (jouw thuisgrond) en dan 100km (dat kan jij makkelijk) lopen !!

    Een losse etappe meelopen is natuurlijk ook mooi - in dat geval kan ik de zondag avond etappe zeker aanraden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk verslag weer met al die foto's. Zijn mooie marathons die je loopt en een mooie tijd. Gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. "Gezamenlijke training"? Waar kan ik intekenen?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. zijn er in ieder geval 4 kippen te zien !
    Leuke tocht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. picasa 3: voor al uw foto's in een leuk filmpje ;)
    Beetje rommelen en uitproberen.
    Suc6.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Altijd leuk dat zwerven.
    Groet Rinus,

    BeantwoordenVerwijderen