zondag 25 mei 2014

Loofles - Kootwijkerzand - Prins Hendrikbos

De laatste tijd probeer ik steeds vaker routes uit te zetten kris-kras door een natuurgebied. Ik heb al vele malen vanaf de Heetweg een rondje gelopen bij Kootwijk. Maar dan heb je toch al snel de neiging steeds hetzelfde rondje te lopen.


Wanneer je in www.afstandmeten.nl de weergave op OSM (Open Street Map) zet, kun je bijna elk paadje in het bos vinden. Vanmiddag dus bovenstaand rondje. waarbij ik al snel langs Loofles loop, een vennetje in het bos.

Bij het uitzetten van een route zie je natuurlijk niet van wat voor gesteldheid het pad is. Nou, je ziet het! Lekkere zware training zo.

Met dit soort weer is het gemakkelijk mooie plaatjes maken, mooie contrasten. De temperatuur is zo'n 20 graden, perfect loopweer dus.

Aankomst bij het Kootwijkerzand, hier is de bodem nog goed te belopen.

Maar hier wel erg mul zand. Ik heb het eerst niet door, maar rechts zitten mensen mijn geploeter gade te slaan.

Via het Prins Hendrikbos weer terug naar de Heetweg waar mijn auto geparkeerd staat.

Totaal een rondje van ruim 14 km in nog geen 1,5 uur. Eén en al genot.

Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten