zaterdag 17 mei 2014

Van Pos-mist-bank naar Pos-zonne-bank

Op weg van huis naar Arnhem, waar Jiska en Daphne trainen, zie ik in de verte al een dikke laag mist over de Posbank hangen en even later is de zon foetsie. Ik hoop dat tijdens het lopen de zon wel tevoorschijn komt!

Nadat ik de dames heb afgezet rijd ik door naar Rozendaal en parkeer de auto aan de kluizenaarsweg. Vanaf hier heb ik vanmorgen nog even snel een route in elkaar geflanst van ongeveer 17 km.

Ik bevind me in het Nationaal park Veluwezoom. Wie zou de regels die er onder staan lezen?

Een Nederlander ontmoet een Hooglander.

En dit is dan zeker de Vaderlander?

De route die ik gemaakt heb voert door de Onzalige Bossen en langs de Carolinahoeve. Een senioren wandelgroep is hier neergestreken.

Vlak na de Carolinahoeve volg een pad naar het westen met 4 flinke kuitenbijters er in. Vooral de laatste heuvel is steil.

Eenmaal bij het bezoekerscentrum aangekomen breekt de zon door en wordt het direct een stuk warmer.

Vanaf het bezoekerscentrum volg ik een pad dwars door het Herikhuizerveld heen. Voorzien van zand, heuveltjes en dwarsbalken.


Kleur genoeg!

En het laatste stukje via een lekker pad naar boven de Beekhuizense bossen in.

De route was 16,8 km lang en ik heb er bijna 2 uur van kunnen genieten!

Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten