zondag 13 september 2020

Geisslkopf (2974m)

 

Twee jaar geleden probeerde ik deze top ook al te bedwingen, maar toen was er teveel sneeuw begin juli en had ik nog geen stijgijzers. Nu is het later en heb ik wel stijgijzers.

Ik start bij de parkeerplaats onderaan de Jamnigalm. Om daar te komen moet je via een tolpoortje (5 euro). Ik neem dit keer een bospad i.p.v. de hoofdweg.
Daar doemt het doel voor vandaag voor het eerst op.

Koeien op de weg.


Of dit nu bemoedigend is wanneer je een berg op gaat...

Het Tauernhaus.


Hagener Hutte.

Zo, nu gaat het echte werk beginnen.



Omdat ik al mijn concentratie nodig had heb ik naar boven weinig foto's gemaakt. Hier ben ik inmiddels boven.

Deze vrouwen waren er net wat eerder dan ik.

Feldseekopf met rechts een meertje.

Het blijkt dat ik op de heenweg niet helemaal juist ben gegaan. De twee vrouwen gaan hier rechtdoor waar ik links de berg op kwam.

Blijft wel bijzonder zo aan twee kanten steil naar beneden.

Zo, dit was een heel geklauter.

Dit was het punt waar ik op de heenweg rechts ging maar links had gemoeten.

Wat een uitzicht.


Op dit sneeuwveld heb ik op de heenweg even mijn stijgijzers uitgeprobeerd. Werkt erg goed.

Een erg lastig stukje, steil, zand steentjes.

Vanaf de Hagener Hutte naar het noorden gekeken.

Nog even terugkijken waar ik was....

Grote stenen vlak bij de Jamnigalm.

Totaal 17,5 km, 1400m stijgen en dalen, 6 uur en 30 minuten. Mooie tocht maar af en toe ook spannend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten