vrijdag 11 september 2020

Hohe Leier (2774m)

 

Vandaag de 1e van 4 tochten tijdens een korte wandelvakantie in september! Vanaf de Kohlmaierhutte de Hohe Leier, dit keer via de Ostgrat. Twee jaar geleden nam ik de andere kant maar die was me te gevaarlijk.

Zoals je ziet loop ik in de wolken/nevel.


Dit is het punt waar ik twee jaar geleden naar links ging, maar ik had de Ostgrat moeten volgen. Vandaag dus een nieuwe kans.


Op een gegeven moment kom je na een lange zware klim op een Sattel waar je naar links moet. Je kunt de markeringen echt niet missen hier..... Een beetje klauterwerk maar niet zo moeilijk.

In de nevel doemt het kruis van de top op. Het steenmannetje ziet er wat wankel uit.


Wanneer je hier verder zou gaan kom je op een populaire Klettersteig. Maar bij dit weer zal niemand gaan denk ik.

Kijkrichting oosten. Daar kwam ik vandaan en ga ik zo ook weer terug.



De wolken lijken iets hoger te gaan hangen.

Hinteregggraben. Ik vind het eerlijk gezegd een lelijk dal. Rotzooi, gekapte bossen, geen bloemen enz.

Helemaal op het eind toch nog wat koeien waar niet alleen ik van geniet maar ook de koeien.

Zo, deze top kan ik ook op mijn lijstje bijschrijven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten