maandag 14 september 2020

Sandkopf (3090m)

 

Eerst naar een parkeerplaats op 1990m hoogte, bij Rieger Kaser. Ruim 6,5 km over een zeer goed Schotterweg. De route (GPX) heb ik op internet gevonden en een beschrijving.

Een prachtige afgesloten parkeerplaats. Ik ben de eerste zo te zien.

Ik volg een tijdje de route naar Stanziwurten maar wanneer die naar rechts gaat, ga ik rechtdoor. Grotendeels is er een pad te zien en af en toe ook steenmannetjes.

Hier kom ik vandaan. Nog lange schaduwen. Dit is de kleine Trogeralm.

Aankomst bij de grote Trogeralm. Ook hier weer veel sporen (van koeien)

Wanneer in voorbij de Trogereck ben zie ik een soort rug. Die volg ik.

Hier zie je 'm terug.

Hier staat een kruis boven op.

Zo, aangekomen op de richel.

Zo, nu is het gewoon de hele tijd de bergrug volgen tot aan de top.


Op de top zie ik in de verte direct het observatorium op de Sonnblick.

En natuurlijk het kruis van de Sandkopf. Links de Hocharn(kees)

Zirmsee.

Grossglockner.

Na geruime tijd op de top (het was wel koud) weer terug.



Doorgang van de kleine naar de grote Trogeralm.

Dit is dus de splitsing waar je rechtdoor moet op de heenweg ipv rechts.

Inmiddels 2 andere auto's.

Nog even een blik op het informatiebord.

Totaal 12,5 km, 1100m stijgen en dalen in precies 5 uur inclusief pauze's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten