zaterdag 12 september 2020

Sandfeldkopf (2920m)

 

Vandaag de 2e tocht van 4. Start vanaf het middenstation van de Molltaler Gletsjer op 2200m. Vandaar over de Saustell Scharte op 2560m, dan weer naar beneden naar zo'n 2360m en dan omhoog naar de top.

Het bord doet vermoeden dat er een wandelweg is naar de Sandfeldkopf. Maar even voorbij de Scharte is er geen enkele markering meer naar deze top.

De lucht is nu nog schitterend blauw. In de winter is dit dus een skipiste.

Weisseehaus.

De Schwarzsee.

En nu van een hoger standpunt.

Na 1 uur en 4 minuten ben ik op de Saustell Scharte (2560m)

Prachtig die laag hangende bewolking.

Op een steen staat hier een rode pijl naar de SFK (Sandfeldkopf). Maar ik heb al uit een andere tourbeschrijving begrepen dat je beter verder kunt afdalen tot aan Bogenitzen en daar naar boven gaan.

Dit is dus Bogenitzen. De bedoeling is om naar de Bogenitzen Scharte te gaan, het laagste punt van de rand. En daar dan naar rechs. Ik doorkruis dit terrein en af en toe even door een geul heen.

Hier ben ik op de Scharte.

Bijzondere berg waar ik nu op moet, die z'n naam eer aan doet.

Zo'n mooi uitzicht had ik niet verwacht. Schitterend zo met die wolken in de dalen. En je kunt helemaal om je heen kijken naar de bekendste bergen hier.

Na 2 uur en 45 minuten ben ik boven. Totaal 1120 stijgen.

Hieronder is de Schwarzsee te zien en rechts de Saustell Scharte.

De wolken worden wel snel groter. Men had ook voorspeld dat er vandaag nog Quellwolken zouden ontstaan (stapelwolken).

Mooi zo'n berg weer naar beneden... Iemand heeft ook steenmannetjes geplaatst.

Bogenitzen vanaf boven gezien.

Bogenitzen van onderaf...

De bewolking is snel toegenomen. Geeft een mooi effect bij de Scharzsee. Water is helemaal glad.

Ik ben nog op tijd voor de trein van 13:30 uur en stap direct in. Een prachtige route en fenomenale top qua uitzicht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten