dinsdag 11 juli 2023

Teuchlspitz (2320m) - Kesselsee (2271m)

 

De route van vandaag. Startpunt weer bij het strooizandlager aan de oude Teuchlweg. Ik vertrek om 05:33 uur om de hitte voor te zijn.

Na eerst een saaie weg te moeten volgen kom je uiteindelijk bij het eerste bijzondere punt, het Naturdenkmal.


Maar hier gaat het allemaal om. Aankomst op de almen en uitzicht op de bergtoppen.

Verlaten hut op de alm.

Almrausch

Kapelletje vlak onder de top.

Teuchlspitz (2320m). Hier ben ik na 2 uur en 20 minuten.

Obervellach. Helaas is het heiig.

Ik ga nog wat verder naar het westen. In de verte kun je de top van de Polinik zien.

Na een groep opdringerige schapen te zijn gepasseerd verlaat ik de graat op het laagste punt om richting de Kesselsee te gaan.

Via deze graat ben ik dus gekomen. Helemaal achteraan de Teuchlspitz.

Veel Almrausch hier.

Weer op de hoofdroute aangekomen.

Op het routekaartje kun je zien dat ik op de terugweg anders ben gelopen. Er blijkt een nieuw pad te zijn die rechtstreeks naar het dorp Teuchl voert. Ook weer leuk om te doen, scheelt weer een saaie weg.

Na 5 uur en 33 minuten ben ik weer terug van een mooie bergtocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten