dinsdag 10 februari 2009

Gemiste duurloop

Ook al heb ik gistermiddag vele lange kilometers meebeleefd, het gaf toch niet de gewenste trainingsprikkel. Wat was het geval? Er werd al weer voor de derde keer een voorleesbijeenkomst gehouden over hardlopen. Dit keer niet 's avonds maar 's middags en nu ook niet in de Tobbe maar in Theater Bouwkunde, slechts op een steenworp afstand van de vorige locatie. Op deze manier konden er meer luisterende hardlopers gehuisvest worden. Ook al hebben hardlopers in verband met hun bescheiden afmetingen niet veel ruimte nodig, het was toch goed toeven in het nieuwe onderkomen.

De voorleesmiddag was weer een zeer geslaagde mix van verhalen van professionele en minder professionele schrijvers en/of lopers. Maar dit maakt het wat mij betreft juist zo leuk. Een mooie weergave van de middag kun je hier vinden, van de hand van xc3xa9xc3xa9n van de organisatoren: Eric de Vries.

Al met al heb ik dus wel m'n duurloop gemist en wil ik vandaag dus nog wel een training doen. Maar wanneer? Om 05:30 stap ik al in de auto richting Den Helder om daar om 07:30 uur van start te gaan bij een klant. Om 14:30 uur vertrek ik weer naar huis waar ik om 16:15 uur arriveer. Ik kleed me snel om zodat ik om 16:30 uur buiten sta.

Intervaltraining_922009_tempoHet zal een snelle training moeten worden aangezien ik om 17:30 weer thuis moet zijn. Ik maak er dus maar een intensieve intervaltraining van: 6x1000/1000. Ik heb een uur de tijd dus gaan de snelle 1000-tjes rond de 4:10 en de "langzame" rond de 5:00. Niet echt een training volgens Klaas Lok maar het gaat wel lekker. De zesde kilometer gaat overigens wat minder snel door de hoogtemeters.

Keurig om 17:30 uur ben ik weer terug om me na het douchen aan m'n overige verplichtingen te zetten. Na de mentale prikkel van gisteren nu ook weer de fysieke prikkel! Nu maar weer eens kijken waar ik m'n volgende gaatje deze week kan vinden voor een training....

10 opmerkingen:

  1. Wow!! Leuk, al die foto's erbij. Het lijkt me superzwaar, maar wel een schitterende marathon. Onvoorstelbaar, dat je nu morgen nog een halve tegoed hebt.
    Geniet van het zonnetje, hopelijk heb je er geen last van. Je bent in ieder geval wel verzekerd van nog meer mooie vergezichten.

    Veel plezier en succes!

    Jannemien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal, nog mooiere plaatjes.
    Volhouden!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beetje plannen en je kan je km's weer maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Door de strakke planning toch mooi weer wat ingehaald. Stevige tempo's trouwens, net onder de 15 km/uur!
    Zeer herkenbaar, dat plannen, verschuiven en zoeken naar gaatjes in de week. Ik los dat op werkdagen vaak op door 's avonds (in het donker) te lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beter toch nog een training dan geen training.

    P.S. tot volgende week zaterdag dan loop ik ook de Galbenbergmarathon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het is af en toe passen en meten, maar een mooie training.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. strakke tijden, ronald! weinig extensief, maar vast ook erg lekker...

    BeantwoordenVerwijderen