zaterdag 21 februari 2009

Hangen en wurgen op de Galgenberg

Van Galgenbergmarathon 2009

Verzamelpunt 't Koetshuis van Residence Rhenen. Lopers van heinde en verre verzamelen zich. Een bonte verzameling. Uit Belgie en Duitsland, uit vele windstreken van Nederland. Snelle en minder snelle lopers. Marathonlopers en ultralopers. Ik spreek er enkele die rond de 3 uur op een marathon lopen maar er zijn er ook die meer dan 4 uur over doen. Vandaag staat de tijd vast. We lopen namelijk in groepen met een pacer aan kop.

Van Galgenbergmarathon 2009

Rik, alias Snelle Rijk, is er ook bij. Ik lees geregeld zijn weblog maar iemand in real life ontmoeten en spreken is natuurlijk ook leuk. Hij wil graag onder de 3 uur lopen bij de Utrechtmarathon, dat gaat 'm vast wel lukken.
Van chat'n'run zijn verder ook nog Jan (MiepMiep) en Jannet aanwezig.

Van Galgenbergmarathon 2009

Aanvankelijk is het nog wat mistig zodat de foto's ook wat wazig zijn. Regelmatig wordt er even gestopt voor een plaspauze of om even te hergroeperen. Nico Achterberg loopt hier voorop als pacer en gids. Hij is ook xc3xa9xc3xa9n van de organisatoren van deze bijzonder aardige loop. Op de achtergrond zie je nog net de fietser die meerijdt als EHBO'er.

Van Galgenbergmarathon 2009

Bij de naamgever van deze loop staan we letterlijk even stil. Dit was namelijk eeuwen geleden een executieplaats. Onderweg is er nog veel meer te zien: molens, kastelen, uitzichtspunten en vooral veel bomen. Kijk hiervoor maar in het fotoalbum (linkje onder de foto's). Verder wordt er onderweg ook veel gepraat, het tempo leent zich daar goed voor.

Amerongen
Van Galgenbergmarathon 2009

Er is veel activiteit in het bos. Wandelaars, die zelfs een erehaag met de stokken vormen, mountainbikers, loopgroepen.

Van Galgenbergmarathon 2009

De drankposten zijn uitstekend verzorgd. Het buffet biedt voor elk wat wils. We staan hooguit 2 a 3 minuten stil en vervolgen dan weer onze weg.

Van Galgenbergmarathon 2009

Er zitten stevige klimmetjes in het parcours zoals hier goed te zien is. Ik merk dat ik steeds meer moeite heb om de groep weer bij te halen wanneer ik een foto heb gemaakt. Waar het door komt weet ik niet maar m'n kuiten beginnen te protesteren. Wellicht de ongelijke grond, de klimmetjes of het regelmatig even stoppen? Ik maak nu dus als vanzelf minder foto's.

Van Galgenbergmarathon 2009

Na de drankpost (35km) kom ik maar moeilijk op gang. Met hangen en wurgen kan ik nog aan de staart van de groep blijven hangen. Vorig jaar had ik hier ook de nodige moeite. Ik kan nu wel blijven hardlopen maar het gaat niet meer van harte. Frans Cobben ziet het aan mijn manier van lopen. Het zal er wel niet meer soepel hebben uitgezien.

Gelukkig geeft het uitzicht vanaf het balkon van Kwintelooyen nog de nodige afleiding. Ik ben blij wanneer we na ruim 42km in 4 uur en 15 minuten weer terug zijn (bruto).

14 opmerkingen:

  1. Caption contest: Wyatt laat gaatje aan binnenkant waarvan Plenter listig gebruik maakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien gaat ie je de pas afsnijden. Ik zou een protest indienen als ik jou was. Onsportief gedrag van die meneer Wyatt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ronald, we vinden jouw verslag van het Tiroler spektakel heel leuk !!
    Groeten van Angela Verschoor & Raymond Bekker ( Voorne Atletiek )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ellen en Paul Steinebach19 oktober 2008 om 21:54

    Hallo Ronald, ook wij waren erbij, xe9n Tour finishers. Het was een fantastisch avontuur en jouw verslag van de Tour de Tirol is dan ook leuk om te lezen en heel herkenbaar. Complimenten hoor!
    Groeten van Paul en Ellen Steinebach (ook Voorne Atletiek).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als je nou het verhaaltje er niet bij had verteld ;) Laat de mensen maar in de waan dat jij bijna van hem gewonnen had!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk je gezien te hebben!
    Goed doorgezet terwijl je het was lastiger had het laatste stukje.

    K'heb wat foto'tjes van je log "gejat", bedankt daarvoor ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij zijn er vele mensen met dezelfde foto's. 't Was weer een leuke marathon. Je kunt natuurlijk de volgende keer in een langzamere groep meegaan. Is echt geen schande hoor. Ik heb heerlijk in groep 3 gelopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. knap hoor Ronald, pittige marathon met stevige klimmetjes. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit soort loopjes trekt me ook wel, maar eerst in een van komende jaren een "revanche-marathon" voor mijn matige debuut lang geleden

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie loop en een hele leuke tijd nog

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige tocht en loop gebied.
    Genieten zo met elkaar en mooie foto's.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lees ik dat nu goed ? ? ? De man die makkelijk in de bergen van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk loopt heeft moeite met de heuveltjes in Nederland ? ? Moet ik me nu zorgen gaan maken ? ?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Lees ik dat nu goed ? ? ? De man die makkelijk in de bergen van Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk loopt heeft moeite met de heuveltjes in Nederland ? ? Moet ik me nu zorgen gaan maken ? ?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk je te leren kennen als mede-blogger. Prachtige fotoos ook. Ik heb er een van je geleend voor mijn eigen weblog. Succes met je verdere loopplannen.

    BeantwoordenVerwijderen