zondag 1 februari 2009

Midwintermarathon 2009

Van Midwintermarathon 2009

Mijn beloning: een foto door Jos (man van Jannet) gemaakt terwijl ik net de tweede ronde in ga van de Midwintermarathon. Volgens Jos zag ik er nog goed uit en zo voelde het ook. Vooraf sprak ik Jannet en Jos en toen bleek dat Jos precies op het punt zou gaan staan waar ik een flesje met eigen drank wilde neerzetten (in de eerste ronde). Ik gaf mijn flesje dus aan Jos en behalve het flesje dus ook nog een foto. Bedankt Jos!

Zuiderzeemarathon 2006 - Ben Hermeler

Dat ik hier nog redelijk fris was heb ik te danken aan Ben Hermeler die ik al een paar keer tegen kwam bij de Zuiderzeemarathon. In 2006 liepen we zelfs het grootste gedeelte samen. Na een km of 10 liep ik vandaag op hem in en konden we wat bijkletsen. Hij vertelt o.a. dat hij heeft meegedaan aan de Midzomernachtmarathon in Tromsxc3xb6. Ik vertel hem dat ik ook plannen in die richting had omdat mijn dochter daar een jaar zat, vlak bij Tromsxc3xb6. Het zou toch wat zijn geweest wanneer je elkaar daar tegenkomt...

Maar goed, Ben biedt aan om me op de Amersfoortse weg uit de ijzige oostenwind te houden. Hij loopt "slechts" de 28km (Asselronde). Ik neem dat aanbod dankbaar aan en doe hier m'n voordeel mee. Bij de splitsing van de Asselronde en de Marathon nemen we afscheid en bedank ik hem. Even later staat Jos langs de kant om m'n flesje aan te reiken. Op de foto van Jos mist het bovenste stukje van mijn hoofd, maar dat komt denk ik omdat Ben wat kleiner is dan mij ;-)

Normaal gesproken loop ik altijd met m'n Garmin en controleer ik bij het piepje bij elke km of ik redelijk op tempo lig. Maar dit keer blijkt m'n Garmin de satellieten niet te kunnen vinden ook niet na een tijdje lopen. Ik zal het dus met de 5km borden moeten doen. Gelukkig wijst de eerste 5km een tijd ruim onder de 24 minuten aan, dus een goed starttempo. Bij 10km 47:30 en bij 15km 1:11. De Amersfoortseweg is wederom een scherprechter, 21,1 gaat in 1:42:55. Maar dan doe ik wat stoms, ik druk op de start/stop knop in plaats van de lap. Daar gaan m'n tussenmetingen. Ik kan de klokken nog wel onthouden en 30km gaat in 2:25, 35km in 2:50, 40km in 3:15:30.

Van Midwintermarathon 2009

Ik presenteer deze enthousiaste trommelaar maar als finishfoto. Want enthousiasme kwam ik op de Loolaan totaal niet tegen. Een aanfluiting voor een finish op zo'n locatie. Geef mij maar gewoon een leuk finishboogje op een langweggetje of in het bos. Maar als het dan op de Loolaan moet zijn met dranghekken en al, dan moet er toch ook publiek zijn? Met zo'n aankomst op de Loolaan pas ik me aan en zet een sprint in. Eerst de 2 mannen die me zojuist ingehaald hebben. Ik voel de pijn toenemen in m'n benen. Dan word ik ingehaald door een lange loper die ik al eerder ingehaald heb. Dat laat ik niet op me zitten en zet nog een tandje bij. Ik ga hem voorbij. Nog 300 meter. Ik schrik van een enkelvoudig applaus, een eenzame figuur langs de kant, achter het hek. Dit doet me goed. Maar de lange loper zet 7-mijls passen in en gaat net een paar meter voor mij over de finish. In gedachten hoor en zie ik joelende toeschouwers die deze spannende strijd hebben aanschouwd. Ik wordt abrupt uit mijn droomwereld gehaald: "Wilt u een deken?". "Ja graag".

O ja, de tijd: 3:27:00 bruto. Netto weet ik nog niet. Edit: 3:25:47 netto.

18 opmerkingen:

  1. veel succes en nog veel plezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel plezier. Pak je ook nog een gouden biertje of een Weissen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knappe tijd en bovendien zeer vlak gelopen ondanks de hellingen en de kille oostenwind! Sterk gedaan! Vriendelijke groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. das waar , je bent mij ook nog gepasseerd. Ik heb nl naar je lange passen gekeken. Makkelijke loop je weg terwijl het niet perse snel oogt.
    knap gelopen en je hebt gelijk qua entourage. Veel gedoe voor niets en niemand.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hee die Ronald!
    Knap gelopen hoor in dit winterse weer en wind!
    Gefeliciteerd met je mooie tijd!

    Groeten van Hans

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet heel veel in je buuurt hebben gelopen. Gefeliciteerd. Mooie tijd onder deze omstandigheden

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie tijd Ronald, doe ik je niet na.
    De sfeer bij de finish van de marathon is inderdaad een aanfluiting. Ik denk dat ze de Marathon als hoofdafstand wat eerder moeten laten starten. Dan maar samen met de 18,5 of de 27,5km lopers binnenkomen. Dat is beter dan zoals het nu al jaren gaat.

    Groet, Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ondanks 'saaie' finisch een leuk verslag om te lezen met foto's. Wat zullen de trommelaars het koud hebben gehad. Mooie tijd gelopen!! zo met die kou.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hoi Ronald, super gelopen in de kou. Prima tijd en altijd leuk zo'n eindsprint. Gefeliciteerd

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die dranghekken snap ik ook niet, de brief die je vooraf krijgt ook niet. Daar staat alleen maar in dat je op de website moet kijken. Mooi gelopen weer. Vorig jaar om deze tijd zat je nog tegen die 3:30 grens aan te hikken. Nu ook maar dan vanaf de snellere kant.

    Groet, ook namens Jos. (En die heeft altijd gelijk. Ook nu, het ziet er nog goed uit).

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Ronald,
    Heel sterk gelopen. Gefeliciteerd met deze mooie prestatie. Het was me een waar genoegen om je wat uit de wind te zetten. Voor mij is het erg prettig lopen als ik m'n aandacht ook op een ander kan richten. De vermoeidheid die ik zelf na een tijdje ga voelen kan ik dan goed relativeren, omdat dat niets voorstelt vergeleken met die van een marathonloper. Ik vind het heel knap dat je het tempo ook in de laatste 15 km wist vol te houden. Ik hoop je weer tegen te komen in een van de volgende marathons.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi verhaal en wat een knappe tijd zeg.
    Dat met die omstanddighjeden haast niet te geloven.
    Prima gedaan en geniet.
    Groet Rinus.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Volgende jaar de midwinterUltra?
    Het parcours in Apeldoorn is mooi maar daar is alles mee gezegd. Ik liep er twee keer en koos dit jaar voor een eenzame Ultra: net iets minder deelname en zeker de eerste drie uur geen levende ziel te bekennen. Wel veel 'publiek' bij de Finish: iedereen was wakker :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hey Ronald

    Goed gelopen en knap onder de 3:30 uur en dat met deze bizare omstandigheden. Mijn missie was geslaagd zoals je gelezen hebt.
    en de dames zijn tevreden. De 2 pieken zijn idd de plaspause's

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die lange loper met de 7 mijls stappen is Han uit Zwolle, heb jullie samen op de finisch foto gezien. Hij was er ook bij met ZZM in Zwolle.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WOW... slechts 2 minuten boven het PR gelopen.... dat beloofd nog wat voor dit jaar. Alweer de 2e Marathon in 2009 ; ga je er iedere maand eentje doen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. WOW... slechts 2 minuten boven het PR gelopen.... dat beloofd nog wat voor dit jaar. Alweer de 2e Marathon in 2009 ; ga je er iedere maand eentje doen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Knap ruim onder de 3 1/2 uur met die koude wind. Gefeliciteerd met deze goede prestatie!!

    BeantwoordenVerwijderen