maandag 4 augustus 2014

Hoher Bolz (2421m)

Startpunt voor vandaag. Vanuit Alpenheim in het dal van Teuchl volg ik de route naar de Salzkofelhutte. De bedoeling is om dan op de Salztorl naar links af te buigen om de Hoher Bolz te beklimmen.

Er is blijkbaar veel regen gevallen de laatste dagen..... Ik stap er maar snel doorheen maar krijg toch natte voeten.

Na een lange bosbouwweg met flink wat haarspeldbochten arriveer ik op de Gasarnalm. De hutten lijken hier verlaten. Wel haal ik een andere wandelaar in die even uitrust.

Deze koeien ben ik veilig voorbij. Toen ik van de andere kant op ze toeliep kwamen ze in eerste instantie enthousiast en luid loeiend op me aflopen. Ik wist even niet wat te doen maar ben gewoon rustig doorgelopen. Ze kwamen gelukkig niet te dicht bij.

De zon schijnt, het uitzicht is eindelijk eens goed.

Aankomst op de Salztorl (2273m). Ik ga niet verder naar de Salzkofelhutte maar ga noordwaarts richting de Bolzlacke, een klein meertje.

Bolzlacke en schapen op de helling. Ik loop hier de helling op om bovenaan naar rechts af te buigen naar de top van de Hoher Bolz.

Aankomst na 2 uur en 40 minuten op de top. Weliswaar geen kruis maar wel een grote stapel stenen. Ik blijf hier een half uurtje rusten en ineens zie ik de wandelaar opduiken die ik ingehaald heb. We kletsen nog een kwartiertje. Hij komt uit Seeboden aan de Millstattersee en heeft een dagje vrij.

De Bolzlacke in z'n geheel.


Eierzwam?

Terug bij de auto na 2 uur en 15 minuten afdalen. De auto voor mij is dus van de wandelaar die ik ben tegengekomen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten