zaterdag 23 augustus 2014

Rijk van Nijmegen - Groesbeekse bos


Nadat ik Thirza, Kirsten, Jiska en Julia (vriendin van Jiska) heb afgezet bij het centrum van Nijmegen (Primark en zo...), ben ik zelf doorgereden richting Groesbeek om een rondje door het Groesbeekse bos te maken van 18km. Zomaar via Afstandmeten uitgezet en geupload naar m'n Garmin.

Jiska heeft dit min of meer zelf geregeld, ze wilde graag met Julia naar de Primark maar had vervoer nodig. Tja, zo maken we een leuke combi.

Hier start ik dan, vanaf de Van Haaftenlaan.

Dat er het nodige water is gevallen moge duidelijk zijn...
 
Het is hier nogal heuvelig waardoor je af en toe ook uitzicht hebt.
 
Weinig vogelgeluiden, wel veel knallen. Het is nu duidelijk waar het vandaan komt.
 
Zo af een toe een weg oversteken.
 
Grondwaterbeschermingsgebied t.b.v. waterwinning.
 
Diverse aanwijzingen voor Landgoed De Hooge Hoenderberg:
"Geniet in vreugd, in stille vree van 't geen oog of oor mocht boeien...."
 
Hier liep de oude spoorlijn van Groesbeek naar Nijmegen.
 
Kleine waterplassen.
 
Ik had mijn route niet helemaal goed uitgezet. De 2e keer dat ik over de verdiepte oude spoorlijn heen moest blijkt er geen pad en brug te zijn. Dus door de bosjes naar beneden, au... Brandnetels enz.
Maar ik kom aan de overkant en vervolg m'n route.
 
Een heel oude wegwijzer: "Die Hooghe Hoenderbergh"
 
Ook het laatste stuk van de uitgezette route gaat niet goed. Er staan hoge hekken en ik kom niet verder. Wanneer ik uiteindelijk een gesloten ijzeren hek vind kruip ik daar onder door en loop een stukje langs de Nijmeegsebaan naar de Van Haaftenlaan.
 
Na 18,5km en bijna 2 uur ben ik weer terug bij de auto. Een route met de nodige hindernissen: plassen, stevige heuveltjes, brandnetels, hekken.
 
Voor alle foto's: klik hier

Geen opmerkingen:

Een reactie posten